2011. március 9.

Gyermekkorom ízei

Emberem nincs túl jól a napokban, sőt úgy érzem picit én is megfáztam a hétvégén, így napsütés ide vagy oda, egy nagy tányér forró ragulevesre vágytam! Bevásárlólista elkészült, PP-vel nyakunkba vettük a legközelebbi áruházat, jól telepakoltuk a kosarat (& a babakocsit...), örömködve haza jöttünk, majd itthon szomorúan konstatáltam, hogy bizony a sertéshúst elfelejtettük megvenni... Puff! Kérdem én, hogy minek nekem bevásárlólista?! Noh, mindegy... Így a raguleves projekt azonban elvérzett. A pici, finom zöldborsók viszont továbbra is ott gurulgattak a gondolataimban & szép lassan felidézték bennem Édesanyám verhetetlen Piros zöldborsólevesét vajgaluskával. Ha már így eszembe jutott, és még zöldborsó is volt itthon, akkor bizony miért ne csinálhattam volna meg? Ragulevest pedig majd talán máskor...  :)
Mellé Limara Hajtoványát képzeltem el, de persze mikor adja meg magát az ember sütője?? Igen, igen, pont amikor a kelt tésztája már a tepsin figyel... Szóval a hajtoványok a kizárólag grill funkcióval üzemelő sütőben picit jobban lebarnultak, mint kellett volna nekik, de a körülményekhez képest így is finomra sikeredtek (ilyen egy igazán jó recept kérem szépen!)

   Hozzávalók:
   A leveshez:
   - 30 dkg zöldborsó
   - 2 szál répa
   - 1 szál fehérrépa
   - 1 gerezd fokhagyma
   - 1 vöröshagyma
   - 5 ek étolaj
   - 4 ek pirosparika
   - só, bors
   - 1 lapos ek cukor
   - 2 l víz
   - petrezselyem (noh ez nekem most sajnos kimaradt)
   A vajgaluskához:
   - 5 dkg vaj
   - 1 tojás
   - 5-6 púpos ek liszt (a tojás méretétől függ)
   - só

   Elkészítés:
   A hagymákat felaprítjuk és az olajon megfuttatjuk, majd hozzáadjuk a feldarabolt (igény szerinti méretre) répákat és pár percig tovább pirítjuk. Ezután az edényt levesszük a tűzről & így keverjük hozzá a pirospaprikát. Miután a pirospaprikát egyenletesen elkevertük az olajban, jöhet a zöldborsó, majd öntsük fel vízzel & fűszerezzük.
Amíg a leves fő, készítsük el a vajgaluskát. Ehhez a vajat olvasszuk fel, picit hagyjuk kihülni, majd keverjük hozzá a tojást, a lisztet és a sót.
Mielőtt a levesünk teljesen megfő, villával szaggasuk bele a galuskákat (vigyázat nagyra nőnek!) és pár perc alatt főzzük készre!



Egészségünkre!


PS: Ez a leves olyan, mint egy jó töltött káposzta, újra felmelegítve az igazi, de tényleg! :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése