2011. február 8.

Tészta, tészta, tészta

Én nem szeretem a marhát, nem tudok igazán jól sertést sütni & nem is vagyok egy "húsos" típus.
Emberem nem szereti a szárnyasokat & általában nem részesíti előnyben a zöldségeket sem.
Kellett egy kompromisszumos megoldás a konyhában.
Így esett a választásunk a tésztára, amit mindketten imádunk & hetente többször az asztalunkra kerül valamilyen formában. Tejszínes, paradicsomos, olívás, sült, házi, bolti, mindegy, csak tészta legyen!! :) Szóval tésztás bejegyzésekből biztosan nem lesz hiány.

Jöjjön most egy Tejszínes erdei gombás tészta serrano sonkával.

   Hozzávalók (2 főre):
   - 30 dkg teljes kiörlésű durum spagetti
   - 3 dl főzőtejszín
   - 13 gr szárított erdei gomba
   - 4 dkg serrano sonka (vagy bármilyen érlelt vagy füstölt sonka)
   - 2 szál újhagyma
   - 2 kk vaj
   - 1 kocka fokhagymás Knorr ízbomba (igazi háziasszonyok friss
     fokhagymával helyettesíthetik, de én  bevallom őszintén, nagyon
     szeretem...  :) )
   - só, bors, kakukkfű
   - reszelt parmezán a tálaláshoz

   Elkészítés:
   A gombát annyi forró vízbe áztatjuk, ami éppen ellepi. Miután megszívták magukat, lecsepegtetjük & ízlés szerint felaprítjuk (én szeretem érezni az ételben, így viszonylag nagy darabokra szeeletelem). Az újhagymákat felkarikázzuk, a sonkát csíkokra vágjuk. A tésztához vizet forralunk, sózzuk, majd al dente módra megfőzzük (picit még roppanjon, ne legyen teljesen megfőzve).
Eközben egy serpenyőben a vajat felolvasztjuk, rádobjuk a sonkákat & 1-2 percig pirítjuk. Hozzáadjuk az újhagymát & leheletnyit tovább pirítjuk, majd felöntjük a tejszínnel, sózzuk, borsozzuk, ízesítjük kakukkfűvel, illetve az ízmbombával is :) Végül belekeverjük a gombát & addig főzzük, amíg a tejszín besűrűsödik (nem forr, csak sűrűsödik!).
Amint a mártás elkészült, összekeverjük a megfőtt, leszűrt, azonban még forró tésztával, majd reszelt parmezánnal megszórva tálaljuk.


Egészségünkre!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése