2011. február 14.

Együk meg, mert lejár...

Van egy nagyon rossz szokásom (több is, de most egy illik a témába...)! Ha valamit nagyon szeretek, akkor azt bizony sokáig tartogatom, hogy apránként kiélvezhessem az íz okozta élményfürdőt! Ezáltal sajnos már többször elkövettem azt a hibát, hogy addig vártam a megfelelő pillanatra a féltve őrzött kincs elfogyásztásával, amíg szép lassan annak lejárt a szavideje... Bumm!
Tekintettel borsos árára, ilyen kincsnek számít nálam a juharszirup is. Ám szerencsére most még időben felfedeztem, hogy közeleg a vég, így "kénytelen voltam" felhasználni az imádott nedű utolsó cseppjeit is! Egyik szemem sírt, a másik nevetett, miközben elkészítettem ezt a fenséges Juharszirupos muffint, de bárcsak már korábban is beáldoztam volna a kincs egy részét, mert ez muffin tényleg csodás!!

   Hozzávalók (kb 18 db 4 cm ø muffinhoz):
   - 125 gr liszt
   - 7 gr sütőpor
   - só
   - 55 gr vaj
   - 55 gr barnacukor
   - 60 ml juharszirup
   - 1 tojás
   - 90 ml tej
   - 30 + 10 gr dió

   Elkészítés:
   A lisztet a sütőporral és egy csipet sóval összekeverjük, majd félretesszük. A vajat a cukorral habosra keverjük. Hozzáadjuk a juharszirupot, a tojást & addig keverjük, amíg egy egyenletes masszát kapunk. Ezután a juharszirupos keverékhez apránként hozzáadjuk a lisztet, a tejet, és jól összedolgozzuk. Végül belekeverjük a 30 gr darabolt diót, muffinpapírba adagoljuk (szokás szerint 2/3-ig), megszórjuk a maradék dióval & előmelegített sütőben 190C-on (légkeverésnél 170C) kb 13-15 perc alatt készre sütjük (egy tűpróba nem árthat :) ).

Egészségünkre!

PS: Köszönöm Andinak a sütőport!! :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése