2011. február 17.

Laska vagy nem laska, ez itt a kérdés...

Minap Emberem haza állított egy szatyor laskagombával. Nem szeretem (persze a laskát!), de ezt Ő nem tudta, igazából akkor még én sem... Nézegettem, agyaltam, hogy mi legyen a sorsa, de csak abban voltam biztos, hogy ezt a gombát én nem szeretném úgy enni, hogy látom közben a formáját, így mindenképpen el kell "dugni" az ételben! :) Az ízével kapcsolatban nem voltak előítéleteim, de a formája, ahogy ott tömbösödött a konyhapultomon, az állaga, a textúrája... Szóval kiborultam, pedig nem vagyok egy érzékeny típus, ha főzésről van szó, de ez az izé nem volt szimpatikus! Azonban ilyen hozzáállásra mégsem nevelhetem a lányom, így rövidre zártam a témát, a laska búvóhelye: egy igazi Házi cannelloni ricottás laskagombával.

 Hozzávalók (kb 14-16 db-hoz):
   - 10 dkg ementáli
   - 1 dl tejszín
   - 4 dl tej
   - 2 ek olívaolaj
   - 2 ek liszt
   - petrezselyem
   - vaja  tál kikenéséhez
   A tésztához:
   - 20 dkg liszt
   - 2 tojás
   A töltelékhez:
   - 30 dkg laskagomba
   - 5 dkg póréhagyma
   - 25 dkg ricotta
   - 2 tk olívaolaj
   - só, bors, petrezselyem
   - 1 kk reszelt citromhéj

   Elkészítés:
   A 20 dkg lisztből és a 2 tojásból tésztát gyúrunk, a tálat nedves konyharzhával letakarjuk & félre tesszük pihenni. Közben a töltelékhez a pórét karikákra vágjuk, olívaolajon megfuttatjuk, hozzáadjuk az apróra vágott gombát, a citromhéjat, petrezselymet, sózuk, borsozzuk végül pedig az egészet összepároljuk. Hagyjuk picit hűlni, ezután keverjük csak hozzá a ricottát.
A besamelhez a 2 ek olívaolajon megpirítjuk a 2 ek lisztet, majd állandó kevergetés mellett felöntjük a tejjel és felfőzzük. Petrezselyemmel ízesítjük.
A tésztánka kinyújtjuk (ehhez azért érdemes gépet használni - személy szerint a nem mai gyerek Marcato Atlas tésztagépemet hívtam segítségül) & kb 12cm*10cm-es négyszögekké vagdaljuk.
A tölteléket egyenlő arányban, hosszában a tészták felső harmadára helyezzük, majd egyesével henger alakúra feltekerjük őket.
Egy tűzálló tálat (lehetőleg kb akkor legyen amit kitöltenek a cannellonik!) vajjal kikenünk, beleöntünk egy keveset (kb 1/3-át) a besamelből úgy, hogy a tál alján mindenhol legyen mártás, majd szép sorban ráfektetjük a töltött tésztákat. Végül ráöntjük a maradék besamelt & meglocsoljuk a tejszínnel. Ha minden jól ment, akkor a mártás éppen ellepi a tésztákat.
Forró sütőben 200C-on (légkeverésnél 180C) kb 30 percig sütjük, ekkor rászórjuk a reszelt sajtot és további kb 10 percre visszarakjuk, amíg a sajt megpirul.


Egészségünkre!

PS: Egyébként formaállagelőítélet ide vagy oda, finomra sikerült! :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése