2011. február 25.

Éljen a friss fűszer

Ez a tél is sajnos sikeresen legyilkolta a hőn szeretett fűszernövényes "kiskertem"! Hurrá... Boci szemekkel néztem a szétfagyott kis csonkokat, amik megmaradtak az utolsó hó után & magamban szebbnél szebb kifejezéseket mormoltam. Persze nem segített, a fűszerkéimen továbbra is lankadt hangulat uralkodott. Ennyi volt, tavasszal kezdjük előről. Noh, persze annyira nem lesz fárasztó a kemény 30*50cm-es kiskertet :) rendbe tenni, de akkor is bosszantó. Bezzeg Édesanyámnál általában az évelő növények tudják mi a dolguk & okosan életben maradnak. Ezeknek az anyának mindig minden jobban sikerül! :)
Lényeg a lényeg, hogy tavaszig nem várunk, így elővettem a benti fűszeres kaspókat és addig is, amíg a nap hajlandó kisütni, beköltöztettem a konyhapultra néhány kedvencemet, köztük egy gyönyörű kakukkfű bokrocskát. Természetesen rögtön meg is kellett nyírnom, így vacsorára Túrós burgonyalepénykéket tálaltam, amiben igazán jól érvényesült a friss kakukkfű kellemes aromája.

Hozzávalók (4 főre):
   - 60 dkg burgonya
   - 25 dkg túró
   - 5 ek vaj
   - 8 dkg + 4 púpos ek liszt
   - 4 dl tej
   - 2,5 dl tejszín
   - 1 gerezd fokhagyma
   - 1 tk sütőpor
   - 3-4 ág friss kakukkfű
   - szerecsendió
   - só, színes bors

   - tejföl & reszelt sajt a tálaláshoz

   Elkészítés:
   A burgonyát meghámozzuk és sós vízben puhára főzzük. Leszűrjük, összetörjük, hagyjuk kihűlni.
A vajat egy edényben felolvasztjuk, rászórjuk a 4 ek lisztet & kevés pirítás után felöntjük a tejjel. Folyamatos kevergetés mellett sűrű mártássá főzzük, majd hozzáadjuk a tejszínt, az áttört fokhagymát és fűszerezzük sóval, borssal, szerecsendióval, illetve a felaprított kakukkfűvel (na sajnáljuk bele a fűszereket, mert a burgis-túrós massza sokat felvesz). A még meleg mártáshoz hozzáadjuk az áttört burgonyát, a túrót és ellenőrizzük, hogy szánknak megfelelőre sikeredett-e az íze. Szükség esetén ekkor még lehet korrigálni az ízesítésen, miután bele kerül a friss tojás én már nem szeretek nyalakodni... Ha mindent rendben találunk, akkor mehet a tálba a 8 dkg liszt, a sütőpor, a tojások, majd az egészet keverjük simára és hagyjuk pihenni 20-30 percet (ezalatt lefektettem PP-t :) ). Merőkanállal forró teflon serpenyőbe adagoljuk és néhány perc alatt a lepénykék mindkét oldalát szép barnára sütjük. Én csak az első adag alá tettem pár csepp olajat, több nem kellett, anélkül is elég kalóriadús már az étel... :) Ízlés szerint tejföllel & reszelt sajttal fogyasszuk, de köretnek is kiváló.


Egészségünkre!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése